Sunday, April 19, 2009

" PARTI SAKIT KERANA MASIH ADA PEMIMPIN PENTINGKAN DIRI SENDIRI " , KATA SYED MEHDHAR SYED ABDULLAH !

KUALA LUMPUR April 18 --" Parti menjadi sakit kerana masih ada sesetengah pemimpin mementingkan diri sendiri dan tidak mendahulukan keutamaan rakyat", kata Ketua Pemuda UMNO Bahagian Cheras Syed Mehdhar Syed Abdullah. Pemimpin UMNO perlu bermuhasabah dan mengakui hakikatnya parti itu berada di dalam kedaaan sakit dan perlu dirawati , katanya. Sila klik DISINI, untuk baca kenyataan penuh, Syed Mehdhar yang juga merupakan Setiausaha Pemuda UMNO WP.
UPDATE TERKINI....
" Segala kutukan dan kritikan itu saya anggap sebagai pengajaran kepada diri saya untuk membetulkan kecuaian dan kesilapan. Barangkali selama ini saya alpa atau menjadi cuai, jadi dengan peringatan itu membolehkan saya membaiki keadaan" , Klik DISINI untuk membaca komen Syed Mehdhar.

19 comments:

atukranggi said...

hentikanlah kepura2an mu dahulu wahai syed mehdhar woooiii!!!! sbelum menyentuh peribadi atau menuding jari kpd orang lain!!! kami pemuda akar umbi umno wp sudh muak dan jelak dgn sikap kepura2an dan mementingkan diri mu sendri!!!

Anonymous said...

saya rasa tuan syed tidak perlu mengatakan sesuatu yang kita tidak boleh dikotakan atau buktikan.Jika apa yang benar dikatakan,ramai pemimpin kita yang hipokrit.Kita harus terus berkerja dengan ikhlas,dan tolong parti tanpa bising2.Tiada hati yang lebih hebat,dari hati seorang sukarelawan.cuba faham makna ayat tersebut.

Anonymous said...

Sudah-sudahlah............ rakyat semangnya sudah meluat dengan pemimpin umno/bn yang hanya tahu menjaga kepentingan peribadi...

Azrul WP.

Cucu Tok Ali said...

Kau ni kenapa Mehdhar, dah kemaruk sangat nak melobi diri ke?

Pemuda WP semua dah tau perangai kau. Kalau KJ pilih kau jadi Ketua Pemuda WP, confrm aku & rakan2 keluar UMNO!!

Anonymous said...

kau ni s.mehdar macam kau ni terlalu sempurna sangat ,kau orang selalu mengambil jalan menegur org lain supaya buatkan perkara betul,banyak komen kpd saudara agar Muhasabah dilihat sangat tepat dan perlu direnungkan,krn kepimpinan kini perlu ada kejujuran, buat laksana serta dg penuh kommit dlm tugasan,Tapi sdra tidak menunjukkan semua itu,apa yg saudra cuba zahirkan spt cukup bangga nak mengulas atas tiket Setiausaha pemuda UMNO Wlyah,Satu kali pun sdra tak turun membantu UMNO khususnya pemuda Wilyah semasa kempen pilihanraya kecil sejak Permatang Pauh hingga ke Dua-dua Bukit,awakkan Setiausaha? bila saya membaca komen yg dibuat olih saudra teruk sangat Org UMNO diperlihatkan,ini bukan caranya,brcakap soal hipokrit bukan org UMNO sahaja yg terlibat semua org terlibat,sdra bolih menegur atas sifat tersangat bijak dan mempunyai mulut ajaib jumpa saja Datuk najib yg sdg mencari2 formula kekalutan itu, sdra tidak ada iLmu tetapi sdra hanya mempunyai maklumat samalah S.Ali ketua sdra, berbalik kpd Wilayah persekutuan, Sdr Sebagai org kuatnya, sdra pun sambutlah salakkan Datuk Najib Rakyat DiUtamakan..maka maklumat itu saudara pun salak juga rakyat diutamakan...sdra tak pernah pun melawat Bhg2 UMNO dlm wilayah,spt S.Ali juga semasa menjadi Setiausaha UMNO perhubungan dulu,Saudara sepatutnya menulis sendiri dlm Blog Bhg yang paling hebat itu, baru kita ada Roh penulisan,bila idea org lain dimuntahkan dan sdra sanggup menamakan hasil tulisan,inilah jadinya..dengan kata lain saya nak suruh sdr menulis dlm Blog itu lagi SURUH DATUK NAJIB IKUT CADANGAN SDR BAGAIMANA MENYELESAIKAN MASALAH UMNO YG SEHARUSNYA DIBUAT disarankan SILA Suhut cabaran saya wahai SETIAUSAHA PEMUDA UMNO W.P yg tajam pemikiran...RAJIN DIMULUT...

Anonymous said...

aku seru kepada kalian semua,
jangan matikan sel2 otak kalian untuk memproses apa jua pandangan yang dikeluarkan oleh mulut siboncit cheras ni. sebabnya tidak ada idea bernas yang dipaparkan oleh beliau. kenyataan burung kakaktua semua serupa dgn cara boss dia disana. species yang sama katakan!

-tesko kg. pandan-

Anonymous said...

Kalau atas satu2 sebab yg BODOH seseorang itu sanggup Keluar Parti, maka orang itu lagi HINA daripada SAMPAH MASYARAKAT.

Anonymous said...

s mehdar, cernalah idea ori sendiri bila nak buat kenyataan. kalau setakat nak ulas apa pemimpin lain kata itu makna kamu sahih kaki bodek punya.

macam mana nak ganti s ali di cheras kalau macam ini?

kelibat kamu masa prk (pmtg pauh, bkt gantang, bkt selambau) tak berapa jelas walaupun saiz badan kamu jelas besarnya. lokek nak bantu petugas2 ke?

Anonymous said...

saya tertarik komen yg ke5..ye lah kalau asyik komen je..tak sampai kemana...buat cadangan ,saya yakin WILAYAHKINI akan dibaca olih mereka yg berilmu dan berkuasa serta membantu mereka yg inginkan publisiti

Tukang tilik said...

Teruk jugak si mehdhar ni kena balun. Ramai sangat ke orang tak suka dia?

Klau betul mesti bersebab. Oleh itu pikir2lah mehdhar. Jangan sampai orang lagi meluat tengok kau udah la.

Cucu Tok Ali said...

Setakat keluar parti tak hina mana pun. Masing2 ada pilihan dan pendapat sendiri. Tun M pun pernah keluar parti. Tapi skrg lagi orang salute!

Sebenarnya lebih HINA kalau jadi penyokong BODOH yang menyokong membuta tuli seorang pemimpin yang terang2 suka pecah belahkan masyarakat Melayu beragama Islam demi jawatan & harta dunia.

Anonymous said...

KOMEN TETAP KOMEN...KENAPA ORG NAK KOMEN.. PASTI ADA YANG TAK KENA.SY MEHDAR CERMIN CERMINLAH DIRI BUKA MATA BUKA TELINGA TUTUP MULUT BUAT KERJA. JUJUR PADA MANUSIA JUJUR KPD AGAMA... HIDUP PASTI ADA AKHIRNYA SAMPAI MASA PEJAM MATA TALKIN YG DIBACA. WASSALAM

setinggan boy said...

appala u orang syed.
cakap macam bagus...
cari glamor nak lobby ketua pemuda wilayah ke?
awat?? kj janji apa?
tak payah dok sibuk jadi blogger la kau... pi turun buat kerja tolong umno la... umno nak mati dah...

Anonymous said...

orang tak akan marah sebarang komen yg diutarakan, jika komen yg diutarakan sangat berasas dan seimbang..tetapi S.Mehdar hanya komen berdasarkan kelompok dan melihat hanya kepada maklumat dan fahaman suku sakatnya sahaja, ini tidak bolih diterima, sebab kita tidak bolih menerima kerana kita ada ilmu,PEMBACA WILAYAHKINI bukan pembaca bodoh, dan kami pun membaca wilayahkini kerana bahannya bukan bahan bodoh,tetapi bila S.Mehdar nak mengajar pembaca dan kononnya beliau terlalu ajaib dan meletakkan Hipokrit sebagai alasan dan memberi maklumat bodoh.kita tidak bolih terima...cadangan saya org sperti S.Mehdar tidak perlu memegang jawatan utama dlm WP memadailah K.Pemuda Bahagian ..sementara berada diBahagian Cheras belajarlah dengan org yang pandai dan berilmu yg masih ada di UMNO Bhg Cheras kecuali S.Ali.

kerinchi boy said...

tahniah Sazali Kamilan, KP Lembah Pantai - sebagai Setiausaha Politik YB Menteri Wilayah yang baru.

Sazali patut diangkat jadi Ketua Pemuda Negeri, bukan Jo atau Mehdhar.

Baru Pemuda Wilayah mantap! Tukar semula lambang 'bodoh' PW tu...pakai lambang pemuda umno malaysia. Lupakan sejarah 'busuk' kepimpinan lama yang korup, rasuah, alpa, bangang dan bebal...

Hidup Lembah Pantai...ini masa kami!!!

Anonymous said...

Setuju dg kerinchi boy..pemuda UMNO WP diibarat Sudu dan Bubur,jika ditakdir sebagai sudu peranan sudu itu mesti tidak bolih melebihi bubur,Pemuda UMNO WP menggunakan lambag PW.( Politik Wang ) maka kesudahannya makna tersirat itu memakan diri, ketuanya telah dinobatkan Ketua PW (ketua politik Wang ),cadangan agar PW dimansuh harus disokong pakai sahaja lambang Pemuda UMNO Malaysia.

setinggan boy said...

alamak kerinchi boy...
korang nak sazali jadi ketua pemuda wilayah ke??? bertanding exco pemuda umno malaysia pun bungkus... kalah teruk.. dulu masa shahrizat, si sazali setiausaha bahagian.... shahrizat pun bungkus... kalau jadi kp wilayah... wilayah pun bungkus... macam nasi bungkus seringgit sebungkus...

rekod kalah memanjang si sazali ni... buat pemuda wilayah naik letih
baik rizalman la pulak.... dah lama dalam pemuda... tak la bungkus sangat...

Dalam masa yang sama aku ingat menteri wilayah yang bijak dan praktikal tu takkan nak "sipengali kubur" macam sazali... dua dua bungkus la nanti....

dato raja nong chick... bijak dan berwibawa.... so setpol pun mau ada standard la... takkan sazali kamilan.... makin letih...

Anonymous said...

jika nak bercakap biarlah pandang diri terlebih dahulu... anda sendiri tahu siapa yang anda sokong... seorang yang bakal kaya raya tapi orang lain merana... inikah pemimpin yang patut kita pilih... Jika kerana wang, bangsa porak peranda... nyatalah dikau penganiaya walaupun sememangnnya kita bersahabat.

Anonymous said...

buat penyokong sazali... fikir sebelum terlambat.... tiada keizinannya jikaa kita gila nak jadi set pol taw