Friday, April 3, 2009

BISIKAN POLITIK : RIZALMAN , ZAUYAH BAKAL KETUA PEMUDA DAN PUTERI WP ? " YANG MENANG TAK MENANG SEMUA ; YANG KALAH TAK KALAH SEMUA"............

KUALA LUMPUR April 3 -- Ketua Pemuda dan Ketua Puteri UMNO Bandar Tun Razak menjadi pilihan bagi jawatan Ketua Pemuda dan Ketua Puteri Wilayah Persekutuan yang baru ?
Wilayahkini dengar Ketua Pemuda Bandar Tun Razak Rizalman Mokhtar menjadi pilihan sebagai calon Ketua Pemuda WP yang baru yang menggantikan Datuk Norza Zakaria. Rizalman merupakan antara Pemimpin pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan yang dikatakan bukan sehaja seorang yang berpengalaman tetapi lantang , berani dan mempunyai sokongan di peringkat akar umbi. Rizalman juga dikatakan salah seorang "orang kepercayaan" Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang baru Khairy Jamaluddin. Malah Pemuda BTR juga mencalonkan KJ bagi jawatan Ketua Pemuda.
Gaya kepimpinan Rizal juga disifatkan sebagai salah satu faktor kekuatanya dapat mempertahankan jawatan Ketua Pemuda BTR tanpa bertanding. Bagaimanapun, Rizal tidak bertanding bagi jawatan Exco Pemuda UMNO Malaysia.
Selain Rizal , dua pemimpin lama Pemuda di Wilayah Persekutuan masih dapat "lekat" diatas tiket Pemuda ialah Ketua Pemuda Cheras Syed Mehdhar dan Ketua Pemuda Putrajata Datuk Ahmad Zaki. Syed Mehdar tidak bertanding jawatan Exco Pemuda manakala Zaki pula menang jawatan Exco Pemuda.
Wilayahkini juga dengar, Zaki dan Syed Mehdar yang juga Setiausaha Pemuda UMNO WP memang juga sudah lama berminat jadi Ketua Pemuda WP. Wilayahkini juga dengar Rizal akan dilantik Ketua Pemuda manakala Zaki sebagai Naib Ketua Pemuda ? Apa pula peluang Syed Mehdhar ? Ada juga yang kata, Syed Mehdhar akan kekal sebagai Setiausaha ataupun dilantik sebagai Naib Ketua Pemuda ? Ada juga yang kata jawatan Senator untuk Syed Mehdhar ? macam-macam.
ZAUYAH KETUA PUTERI WP?
Sementara itu peluang, Ketua Puteri BTR Zauyah Zainuddin untuk mengepalai Ketua Puteri WP dikatakan memang cerah kerana pengalamanya di peringkat Puteri Nasional serta hubungan baiknya sejak lama dulu dengan kepimpinan Puteri Malaysia termasuk dengan Ketua Puteri UMNO Malaysia yang baru.
Zauyah dan Ketua Puteri Setiawangsa Seri Wani Sabtu merupakan dua pemimpin Puteri dari WP yang berjaya lepas dalam saingan Exco Puteri Malaysia. Tersungkurnya nama - nama popular di Puteri WP bagi jawatan Exco termasuk Azliza, Hamiza dikatakan memberi peluang yang lebih cerah kepada Zauyah. Ada yang cerita Zauyah sebagai Ketua , Seri Wani sebagai Naib. Tapi ada pula cadangan mahukan Seri Wani pula dilantik sebagai Ketua . Seri Wani juga dikatakan mempunyai karisma yang tinggi untuk memimpin Puteri WP.Namun, kata seorang Ketua Puteri, tidak semestinya Ketua Puteri yang menang Exco akan dilantik sebagai Ketua ataupun Naib di Wilayah Persekutuan." Semua ada peluang.Yang menang tak menang semua dan yang kalah tak kalah semua", katanya kepada Wilayahkini.

52 comments:

Anonymous said...

you go, gurllll! Mira KPWP! Pasti semua Dato layan beb!

Anonymous said...

Salam.. Tahniah diucapkan kepada Zauyah dan Wanie.. Jangan terlalu memandang langit yg indah dan tinggi, hingga lupa rumput hijau yg dipijak lebih cantik rupanya.. Pendapat saya, x perlulah nak tamak kan jawatan dalam Puteri ni.. Walaupun sekadar Puteri Perhubungan Negeri sahaja.. 4 kpu3 bahagian yg tersungkur di medan pertempuran tempoh hari boleh dipilih sebagai ketua dan naib ketua puteri WP.. Apa yg kurangnya Hamiza, Azliza dan Fiona? Cuma nasib x menyebelahi mereka.. Rezeki masing2.. Cuma utk Mira, dia masih terlalu 'hijau' utk mengepalai kakak2 kp3 bhgn yang lain.. Kp3 bhgn yg senior yg memberi laluan rakan2 yg bertanding spt Rahimah Labuan dan Hazreena Batu juga jgn dipandang lekeh kemampuan mereka memimpin.. Duduklah semeja, berbincang dari hati ke hati, Insyallah akan ada jawapan dan keputusan yg akan memuaskan hati semua pihak.. Teruskan perjuangan wahai Puteri2ku..

Anonymous said...

Leka merebut jawatan kedudukan tetapi apa sumbangan kepada bahagian.Zauyah pastikan puteri BTR hidup dahulu baru tumpu kepada wilayah.Puteri cawangan BTR banyak yang dah mati,cubalah tarik perhatian mereka.

Bosan dah said...

senang cerita, kasi diorang berdua ni pulun je lah jawatan2 yang masih kosong... dah habis semua pun diroang nak, kasi mereka je yang tadbir Pu3 ni satu Msia.
Tahniahlah kalau terpilih .....

Anonymous said...

Rizalman !!!!! Menyombong, klu jadi ketua pemuda negeri, hancurrrrrr.

Yang dah lama peratiii said...

ZAUYAH BOLEH KE MEMIMPIN KALAU KEPUTUSAN BYK DIPENGARUHI OLEH KSU p3 BAHGIANNYA... ZAUYAH BOLEH KE BERDIKARI DENGAN TANPA PENGARUH DAN CUCUKAN ORANG KANANNYA (ksu p3 leeerr)?????

Anonymous said...

syed mehdhar lagi hancurrrr.

Sham Seputeh said...

Rizalman Mana ada sombong bro ..
hang tak kenal dia ..
aku kenal dia .. pernah bekerjasama dgn dia pun ..

Anonymous said...

sy rasa utk kp3 wp bglah pada kp3 bhg yg kalah bertanding exco pu3 msia, yg dh menang exco fokus pd jwtan yg dh dapat je.. jwtan dlm neg bg org lain jee. UMNO dh xmcm dulu kuat, skarang lemah so semua yg ada atau dh dpt jwtan kena fokus back 2 track jgn nak asyik berebut jwtan..Kpu3 Msia patut panggil kpu3 bhg wp & buat mesyuarah pikirkan jln terbaik bg seselai masalah ni..jgn nak main kolam je lama2 sendiri lemas..kpu3 bru tak payah beranganlah nk jd kp3neg ok..

Anonymous said...

zauyah jadi kp3 negeri??? mampukah?? bahagian sdiri pun x terpimpin..cawangan p3 btr ibarat "hidup segan mati x mahu"anak-anak buah berterrrabur..ajk p3 bahgian x sehaluan..dok bela 3 4 org ajk p3sj..tmsuk psu nye..bkn x sdar itu lah org yg jd virus dlm p3 btr..tetapi tetap d bela dgn baik..hancurrr p3 btr..

Anonymous said...

bersetuju dgn dah lama perhatii..zauyah..zauyah.. kesian sungguh..jd pemimpin yg dipimpin oleh psu..psu nye cukup di kenali di btr malah cukup d kenali di bahgian2 ln jg bkn d kenali kerana kcerdikannya tp dikenali dgn kegatalan,keceluparannya dll..bak kata yg buruk sj lah..lg hebat di bahgian sdiri..skandal dgn org2 di bahgian..fikir sdiri lah..

Anonymous said...

saya dh lama duduk di bahg.btr,pd pendapat saya zauyah klu nk selamat kan diri dn puteri btr perlu menyingkirkan terutama PSU yng di lantiknye sdiri..kerana org ini lah sbenarnya yg memburukkan imej puteri btr.kelakuannya amat keji,hina dan mengaibkan bukan setakat puteri btr tetapi keseluruhan bahg.btr.apa pun terpulang pd zauyah sdiri samaada lebih syagkan PSU nye @ PUTERI BTR...FIKIR KAN LAH wahai KP3 BTR..

Anonymous said...

Rizalman x sombong tp sedia maklum lah..klu dah jd ketua lagak mesti lebih..sapa2 pun mcm 2..

pinkmerah said...

Hari Jumaat lepas,wanita btr megadakan solat hajat untuk mantan ketua wanita btr..wajarkah solat hajat itu diadakan??? Apakah hukumnya kita membuat solat hajat ini untuk orang yg sememangnye benar dan terbukti melakukan kesalahan tersebut??? berhati-hati bila meminta hajat dari ALLAH S.W.T. kerana dikhutiri akan mendapat balasan yg sebaliknye.Renungkan lah..

Anonymous said...

Teruknya rekod calon-calon Ketua Pemuda & Puteri UMNO WP. Tak ada satu pun yg menyerlah.

Jadilah kamu semua pemimpin kepada Parti UMNO yang kalah di Bahagian masing-masing semasa pilihanraya lalu. Bahagian-bahagian yang menang pun sebab undi pos & ramai yang terpaksa beri undi sebab cari makan dengan Kerajaan.

Rakyat pun dah tak heran. Berebutlah sisa-sisanya.

Haha.

Anonymous said...

zauyah kalau nk hidup lama...buang saja KSU pu3 2..cuba lihat apa dh jadi pd pu3 bhgn BTR..semua dh lari..exco pu3 pn dh x cukp korum, main tangkap muat jer..ini yang no.1 HARUS di PERJUANGKAN ..HARUS di ATASI..baru boleh salute nk jd ketua pu3 wilayah..

Berani Berubah Fan Club said...

Sekarang ni musim melobi nak jadi ketua pemuda/pu3 negeri.

Nasihat saya, ukur dulu baju di badan sendiri. Kalau layak terima lah jawatn tersebut. Kalau rasa belum sampai seru nak pikul tanggungjawab tu, serah la pada pemimpin yg lebih layak.

Selamat berjuang!

yang teraniaya said...

Zauyah, kalau berjaya atas tiket penganiayaan yang dilakukan terhadap orang lain, fikir2kanlah. Sdri mungkin lupa tapi yang terkena tidak pernah lupa!!!

HHHMMMMMMMM............

Zauyah Fan Club said...

tahniah zauyah! seriwani....azliza fiona, hazrina, nashua...kauorng semua bagus tp takde rezeki, ada yang bertanding dan kalah tu...

ada pulak sorang tu yang bertanding tapi kalah.....hello...ni dah zaman dato' najib...bangun! dah takde dah cerita bohong, cerita tak pernah masuk U tapi cerita kat orang masuk U....semua muslihat dah pecah tembelang...tunggu nak umum je tak lama lagi...oleh lembaga disiplin........masa tu wilayahkini boleh war war banyak - banyak ye....jangan pulak pertikaikan...

Otai said...

umakkkkkkk oiii.... makin panas..!!! glamer tetiba kp3 gue sihhh!!!

kalu lu betul stand for yr right even u r alone.

yang lain jangan jadi ketam melayu!! huhuhuhu (ingat pesanan gua)

Otai said...

umakkkkkkk oiii.... makin panas..!!! glamer tetiba kp3 gue sihhh!!!

kalu lu betul stand for yr right even u r alone.

yang lain jangan jadi ketam melayu!! huhuhuhu (ingat pesanan gua)

Yang dah lama peratiii said...

Terima kasih pada yang setuju ngan saya. Zauyah bukan tak leh lead tapi dia mcm topeng pada KSU P3 nya. MMg lah dia ni (ksu p3 leee) teruk tul... Zauyah jgn perjudikan apa yang dah diberikan oleh penyokong hang. Yang mjadi kanser dlm Pu3 Btr harus di 'kimoterapikan'... saya pernah bekerja sama dgn u... saya dah lama perhatikan perangai KSU yg lebih sudu dari Kuah. Batu ronsen dalam BTR.. dari pelbagai lapisan dok crita KSU p3 yang dok jd mastermind kat sana.... pk2 kan... yang dah lama peratiii akan terus memerhatiiii......

Anonymous said...

"ada pulak sorang tu yang bertanding tapi kalah.....hello...ni dah zaman dato' najib...bangun! dah takde dah cerita bohong, cerita tak pernah masuk U tapi cerita kat orang masuk U....semua muslihat dah pecah tembelang...tunggu nak umum je tak lama lagi...oleh lembaga disiplin........masa tu wilayahkini boleh war war banyak - banyak ye....jangan pulak pertikaikan..."
wow panas seh..... sapa insan itu????? wajarkah dipanggil insan????

Anonymous said...

sapa insan tu?????? adalah........nanti kita sama - sama nantikan pengumuman dan pengisytiharan dari Lembaga Disiplin...........

Anonymous said...

Setuju dengan statement OTAI, pu3 jgn jadi ketam melayu. Aku rasa sapa pun yg nak diangkat jadi ketua pu3 wp mesti kena belasah dalam komen ni. Yang penting calon 2 orang ni (Seriwani dan Zauyah) dah menang pun. Nasib lekat kalau tak..meloponglah wp.
Cuba tengok Selangor hantar 6 calon, tapi lekat 4 sebab apa?? Sebab Selangor tak belok. Semua united (walau kem lain-lain)
Patutnya pu3 kat wp ni kena cari faktor yang positif kat 2 exco ni, sebab blog ni dibaca satu malaysia. Kalau ada calon yang lebih sesuai kita bagi cadangan. Contoh:
Fiona - korang tau tak dia ketua puteri yang paling senior.
Hamizah - Satu-satunya pegawai yang tinggal, mesti banyak pengalaman.
Shikin - Walaupun baru tapi dia kp3 Menteri WP, senanglah p3wp nanti.
Ini cuma cadangan...wassalam

Anonymous said...

Kenapa kita asyik nak mengata aje...kita tgu YB Rosnah nak umum sape..yang kita sebok2 ni apapasal. Yang penting kita semua Pu3 united n buat kerja..ingat PRU13 lg penting. Siapa pun kita sokonglah. Jadikan pu3 rakan yang membimbing bukan rakan yg menjatuhkan. Yang rasa nak jd KPU3 tu dah melobi sakan....yang nak jd AJK lantikan pun ada. b
Bagi aje kat diaorang. Beriya@ nak jawatan tu.

Anonymous said...

Ha'ah...bukan main sakan ngata org tu org ni.. si zau tu tak kata apa pun.. tenang je gi umrah.. dah balik pun haa.. korang kat sini yg berbakul2 ngata dia..baik korang mintak maaf dgn dia.. bila jumpa dia..

Sapa pun YB Rosnah pilih.. anggap je la.. seperti mana YAB Datuk Seri Najib memilih Datuk Raja Nong Chik utk Menteri Wilayah..

Sapa sangka.. tapi itulah yang dah tersurat..kita cuma tak tau apa yg tersirat.. Allah yg Maha Mengetahui segala yang terjadi..

Bak kata sorang tu.. "apa pun keputusannya selepas ini, itulah yang telah tertulis di Luh Mahfuz..", dah dia dok ckp ayat nie..kalau dia jugak yg pukul canang satu kg ..tak puas hati lepas nie.. tak tau laa..

Kita merancang..Allah juga Merancang.. tapi perancangan Allah jugalah yang Terbaik..

Lu Pk la sendiri...bebehhh...

Anonymous said...

Tinggi betul karisma si wani tu nak jd ketua pu3 wilayah ye.Aku sedihla kalau ada yg terlebih perasan.Pn Seriwani..cubala sedar yg org keliling dok mengampu.menjulang kamu tinggi2 bukan sebab kamu tu berkarisma ke atau sebab berkaliber dan berkebolehan.Sape awak tu.Cubalah perati diri tu sikit dan yg penting sedar diri.Semua yg mengampu dulu sebab awak tu KPB Zulhasnan yg pd suatu ketika dulu menteri wilayah n Pg.Perhubungan.La ni Zulhasnan dah takde pape sape nak ngimpit ko..takde semua akan lari,percayalah cakap nek ni cu.Ko pun satu tak ukur baju kat badan.Org lambung ko ingat memang ko bagus,padahal apa yg ko penah buat utk pu3 wilayah yg melayakkan ko dipanggil bagus.Nasib baik lepas menang Exco baru Zulhasnan takde jawatan,kalau tak silap2 nama ko pun tak lekat org pandang sebelah mata je kak oii.Oleh iti nasihat aku berpijaklah semula di bumi yg nyata,tinggi sangat dah ko mendongak tu takut terjunam jor.. Lu Pk la sendiri beb

Yang dah lama peratiii said...

hmmm.... korg jgn salah interpetasikan apa yg aku komen...
zauyah alone .... ok... tapi.... bila zauyah + huda... chaos beb.. chaos!!!!

si luncai said...

latest gua dengar calon kp3 wp dah dipilih. bukan seriwani dan bukan zauyah. dia orang tu pun dah memang exco. Harap semua akan berpuas ati dengan bakal kp3 wp tu nanti.

mamabosan said...

gamak nyer dalam erti kata lain pu3 wp ni tak de orang yang berkarisma untuk jadi ketua puteri negeri kot? tak habis2 bukak kain orang! geli plak hati aku! yang dok mengata zauyah tu aku paham la yang kononnyer fan club ni bukan nak pertahankan dia tapi dok bukak kain orang lain pulak! 2x5x2!!!

yang fan club lain tak berbunyi pun nak bagi sokongan kat ketua masing2? gah masa nak bersidang je ke? aku tunggu gak kok kalau ada. mana gahnya fan club azliza? fiona? or miza? or rafeah? or sapa2 je lah! aku cadangkan Datin Ismalina je lah jadi ketua puteri negeri!! heheheheheh Zalina tan sri halim ke Norlaily ke? habis story kalau tak pun bagi badan perhubungan je yang jaga. entah apa2

Anonymous said...

luncai... sapa yg ko dgr beb?

Best gak.. kalau la ada antara nama2 yang popular dlm WK ni.. ok la tu.. berkesan jugak marketing strategi depa nie..hehehe

Sapa pun yg dipilih..
nawaitu kene kasi perbetol naa..
Nawaitu tak betol kaluu..tak berkat beb...

Ahli Lama said...

Perbezaan ahli umno dulu & sekarang:

Ahli dulu - Sanggup menggadaikan harta benda sendiri, tenaga & masa walaupun TAK BERJAWATAN demi perjuangkan nasib bangsa seagama

Ahli sekarang - Sanggup menghabiskan masa dan tenaga, mengaibkan bangsa seagama untuk meREBUT JAWATAN demi kumpulkan harta sendiri.

Keliru said...

Nak tanya sikit..

Dalam pu3 wp skrg ni lebih ramai ketua pu3 bahagian yg tak berkaliber dari yang dulu ke?

Kalau betul la apa yg saya fikirkan, awat teruk sangat??? Ahli pu3 akar umbi dah tak tau nak pilih ke atau terpaksa pilih sebab tak ada pilihan lain?

Maaf kalau tersilap.

Anonymous said...

Apalah pu3 sekarang..asyik mengutuk aje..kalau ada berani tunjuklah nama...cakap berdega
r-degar sampai bagi nasihat...lu cakap macam lu PERFECTla...Apalah yang lu dengki sangat kat EXCO-EXCO yang menang. Ke luu kempen manager yang calon yang kalah..tp lu cakap lu baguih sangat semua G2 d Wilayah Lu pegang n semua dengar cakap lu. Bila dah kalah Lu salahkan semua budak2 Wilayah. Lu apa cite ni? Cakap biarlah serupa bikin sikit. Pastu gado2 pasal Ketua Puteri Wilayah lak. Kalau terpilih tu baguihla. Yang Wa tengok n dengar Zauyah n Wani tu takde la nak canang nak jd ketua puteri wilayah. Yang beriya2 sangat tu adala yang lain tu...siap melobi..even mintak tolong kiri n kanan nak jd Ketua Puteri Wilayah. Beb...fikirla sendiri jangan sebab kau nak naik kau jatuhkan kawan2 sendiri.

si luncai said...

Gua dah scan semua kp3 kat wp ni. Semua ada kelebihan masing2 (calon-calon fav). Tapi biasalah sapa yg suka cakap benda yg baik. Percayalah cakap gua, sapa pun yg dipilih oleh Datuk KPUM lepas ni pasti dapat negatif comment. Tapi kp3 wp yang baru boleh jadi luar biasa jika kita semua faham maksud 'BERSATU BERSETIA BERKHIDMAT' kalau tidak.. biarkan...biarkan

Anonymous said...

bila masa pulak Zauyah pegi Umrah? Ketua puteri BTR tu belum lagi pegi lagi Umrah. Baru gi kursus minggu lepas!! Kembar dia kot yang pegi tu....???? siasat dulu beb!!!

Cool Brader said...

Emosi nye puteri wp ni...

Camne nak jadi pemimpin kalau cepat melatah & melenting bila kena komen?

Sepatutnya pemimpin kena cool. Kan ini asam garam poltik.

Anonymous said...

Kelakarlah...Dokmengutk Zau n Seriwani coz takut depa yg jd KPU3 Negeri...so depa nak jatuhkan dia org nii..tup2 nama lain yang sangkut coz depa ni memang dah jd EXCO. Nama yang sangkut nni KPU3 barulaa..Rafeah/Haza/Sarinah. So Baguih gak depa ni.

Anonymous said...

Luncai..
Aku jadi teruja lak baca statement ko dah scan tu.. sure scanner ko nk meletup gak la.. scan macam2 bahan nie..hahaha..

Pada firasat aku..
Sarina kot yg sesuwai..
Dia pun kuat bekerja orangnya..
Kira Bleh kita bergantung harap lah senang nak kata...

Ko agak2..scanner ko bagi jawapan yg sama tak dgn firasat aku nie?

Pu3 Kota said...

Pada aku pulak, Haza yg sesuai. Orang lama tp baru ditabalkan jadi kpu3 baru.

Tp Sarina atau rafeah tu biar duduk bahagian dulu. Masih mentah & hingusan lagi. Tak pernah nampak pun dulu. Masa bertanding je baru nampak muka. Orang mcm ni mmg gila jawatan tp kerja blom tentu. Apa lg kalau jadi kpu3 wp.

Jangan pisang berbuah 2 kali sudah le.

mamabosan said...

KP3 baru sekarang nie banyak yang kena kejutan budaya. ada yang dah start berlagak. heran betul. cepat melatah. nak tanya sket... buku peraturan puteri dah habis baca ke? perlembagaan puteri dah hafal? ada kp3 masa psidangan bahagian yang lepas tatacara persidangan pun tak tau apa. syarat sah pun tak tau. buat malu jer

aku rasa orang yang layak bagi lah Fiona sebab dia Otai. kalau tak bagi kat azliza. kalau dah hbs idea bagi kat miza. susah sangat bagi orang yang paling cool iaitu Rahimah Labuan. KP3 malaysia pun orang sabah so no harm la bagi kat orang labuan jadik KP3 wp

Pantau Pu3 said...

Aku setuju dengan mamabosan.

Jangan terkejut kalau aku bgtau lagu puteri umno pun ada kp3 bhg baru yang tak hafal, protokol lagi lah hancur. Mesyuarat pu3 bhg pun ada yg tunggang langgang.

Aku harap KPUM dapatkan info yg sebenar seblum lantik kp3 neg. Bila tersalah lantik, takut diri sendiri yg malu.

Semoga Fiona, Azliza & Miza ada di dalam list kpu3 neg yg baru.

Anonymous said...

Laa...dah diorg attack KPu3 baru lakk...

Masa mula2 dgr ura2..calon dari kalangan yang menang exco.. diorg pakat attack Zauyah & Seriwani..

pastu..dah rede sket.. dgr kata lak kalangan KPu3 Baru.. korang bantai lak ..sapa pun KPu3 baru..

Dah tu nak lak antara Fiona, Azliza & Miza..

kang kalau kata Miza terpilih.. ada lak yg bantai Miza kata masa jadi SU Negeri pun tak brp berfungsi..apa lagi jadi KP3 Negeri

Kata la pulak Azliza terpilih..
ada jgk la sore2 sumbang kata dia tak sesuai la..nak kejar projek je la.. bla bla..

Dah pilih lak si Fiona tu.. korang bedal dia jugak kata Senior je tapi takde apa pun buat kat Segambut apa lagi nak handle Negeri

Sampai bila laaaa..korang nie nak puas hati? Apa org buat semuanya salah.. korang punye pilihan aje la yg betol...

Kalau NIAT korang baik.. korang patut akur dgn Keputusan pemimpin.. bukannya Pemimpin nie nk pilih utk SYOK2 sendiri..diorg pun dah tentu la nak org yg betol2 bleh buat keje..boleh bantu diorg dgn NAWAITU yg BETOL & IKHLAS..

Kalau korang kata BOSAN.. Orang atasan pun BOSAN melayan kerenah korang yang tak pernah PUAS..

PK baik2 la..TELUR dah dihujung tanduk dah dikk oiii..
Lepas PRU13 nie.. panjang UMO ada la UMNO nie. kalau tak.. mmg Korang la..yg korek kubur sendiri untuk UMNO..

Kalau mcm ni la perangai korang sejak lepas PRU12 aritu ..dan tetap tak nak berubah jugak..mmg SAH la..MELAYU MUDAH LUPA...!!

Anonymous said...

Aku dah puas baca komen korang nie..Aku ada 1 citer menarik.. yang korang PATUT BACA..

Tajuknya : THE WINDOW..
A young couple moves into a new neighborhood
The next morning, while they are eating breakfast,
the young woman sees her neighbor hang the wash outside.
“That laundry is not very clean, she said,
she doesn’t know how to wash correctly.Perhaps she needs better laundry soap."
Her husband looked on, but remained silent.
Every time her neighbor would hang her wash to dry,
the young woman would make the same comments.
About one month later, the woman was surprised to see a nice clean wash on the line and said to her husband:
“Look! She has learned how to wash correctly. I wonder who taught her this.”
The husband said:
“I got up early this morning and cleaned our windows!”

And so it is with life:
What we see when watching others, depends on the purity of the window through which we look.
Before we give any criticism, it might be a good idea to check our state of mind and ask ourselves if we are ready to see the good rather than to be looking for something in the person we are about to judge.

And oh yes! I almost forgot….
I see you today much clearer than I did yesterday…
And you?

BERHENTIlah mengata sapa pun..takde org yg PERFECT dlm dunia ini..

Renung2kan..dan selamat beramal..!

mamabosan said...

aku penah tengok kp3 bhg tak leh nyanyi lagu puteri umno dengan lancarnya. aku ngan kengkawan dok gelak sakan. maklum la kan... kami satu geng nieh puteri dah expired. dok kat blakang. bila nyanyi lagu puteri tengok2 bukan stakat kp3 bhgn yang terkumat kamit semua ajk p3 bhgn pn tak leh nyanyi! huhuhu... harap2 bila dah dok kat atas pandai la nyanyi. dulu masa zaman azalina dulu benda tu perkara pertama kena hafal. macamana nak jadi pemimpin kalau lagu sendiri tak leh nyanyi. lagu Puteri UMNO tu maruah P3. Terkenang semasa dulu hati ku bertambah pilu (teringat masa pelancaran P3 dulu) best kan?

mamabosan said...

aku penah tengok kp3 bhg tak leh nyanyi lagu puteri umno dengan lancarnya. aku ngan kengkawan dok gelak sakan. maklum la kan... kami satu geng nieh puteri dah expired. dok kat blakang. bila nyanyi lagu puteri tengok2 bukan stakat kp3 bhgn yang terkumat kamit semua ajk p3 bhgn pn tak leh nyanyi! huhuhu... harap2 bila dah dok kat atas pandai la nyanyi. dulu masa zaman azalina dulu benda tu perkara pertama kena hafal. macamana nak jadi pemimpin kalau lagu sendiri tak leh nyanyi. lagu Puteri UMNO tu maruah P3. Terkenang semasa dulu hati ku bertambah pilu (teringat masa pelancaran P3 dulu) best kan?

Anonymous said...

salam,

mama bosan tu asyik dok mengutuk jer..pulanglahh kepangkal jalan.dalam UMNO yg memerlukan perubahan dan memerlukan semangat setiakawan marilah kita bersama-sama bersatu hati bukan membuang masa memberi komen yang mengaibkan hamba yang lain. amin....

Anonymous said...

salam,

mama bosan tu asyik dok mengutuk jer..pulanglahh kepangkal jalan.dalam UMNO yg memerlukan perubahan dan memerlukan semangat setiakawan marilah kita bersama-sama bersatu hati bukan membuang masa memberi komen yang mengaibkan hamba yang lain. amin....

Anonymous said...

salam,

mama bosan tu asyik dok mengutuk jer..pulanglahh kepangkal jalan.dalam UMNO yg memerlukan perubahan dan memerlukan semangat setiakawan marilah kita bersama-sama bersatu hati bukan membuang masa memberi komen yang mengaibkan hamba yang lain. amin....

mamabosan said...

aku bukan mengutuk tapi peringatan. kalau lu angkat positif jadi benda ni positif tapi kalau lu angkat negatif maka benda ni negatif. tpulang. tapi inilah senario yang terjadi hari ni...

Anonymous said...

CONFIRMED & TAHNIAH!!

SARINA (K.P3 Cheras) - KP3 Wilayah
FIONA (K.P3 Segambut) - NKP3

Selamat menjalankan tugas rakan2!!