Monday, December 8, 2008

PUTERI UMNO : POLITIK WANG, BPR, SOMBONG, SYOK SENDIRI, DLL...........?

KUALA LUMPUR -- Isu mengenai politik wang semakin panas dibicarakan setiap hari. Malah isu ini semakin hari semakin menonjol di media massa dan juga media alternatif. Namun kali ini, Puteri UMNO juga tersangkut dengan isu politik wang sampai terkeluar di media massa.
Dulu sekiranya tiba musim pemilihan di UMNO , Puteri UMNO dilihat sebagai satu - satunya sayap yang tenang tanpa sebarang isu kontoversi tetapi pemilihan kali ini menyaksikan isu - isu mengenai Puteri UMNO mahupun di peringkat cawangan, bahagian dan nasional - begitu panas sekali sampai ada macam - macam tuduhan yang dilemparkan.
Bukan sahaja isu politik wang yang dikatakan secara meluas , malah ada yang kata segelintir pemimpin puteri UMNO terlalu sombong, angkuh, suka glamour dan syok sendiri serta suka fitnah orang lain untuk mengejar jawatan dalam bahagian dan juga peringkat nasional. BETUL KER ?
Malah penampilan ramai sangat calon dari Wilayah Persekutuan menawarkan diri bertanding bagi jawatan Exco Puteri Nasional atas nama " demokrasi" juga menimbulkan seribu tanda persoalan. Ada pemimpin yang berpengalaman dan berkelayakan pula tidak mahu bertanding.
" Saya percaya Puteri UMNO masih terpelihara daripada pengaruh - pengaruh negatif politik wang ini tapi oleh kerana sifatnya berteraskan politi maka ia tetap terkena tempias pandangan orang serong di luar sana", kata calon Ketua Puteri UMNO Malaysia Datin Ismalina Ismail.
Sila klik DISINI untuk baca komenya mengenai Politik Wang, Puteri dan BPR.
Apapun kita berharap , semua yang bertanding - bertandinglah dalam suasana harmoni dan semangat setiakawan !


10 comments:

Anonymous said...

Boleh percaya ke apa yang Ismalina cakap tu or dia cuma SMS aje kepada WK? Dia ni kan macam Mawi, ratu SMS.

Buat Ismalina, dont waste your time and effort. At the end of the day, we know which 2 gonna fight, definitely not you.

salam perjuangan

Pu3 Angels said...

Kenapa nak salahkan Datin Ismalina ? Dia memang buat kerja dia dengan baik.Janganlah kita nak main cemburu sangat. Apa yang disebut oleh Wilayahkini memang betul.Ramai Puteri yang baru muncul macam cendawan di Wilayah sangat sombong dan syok sendiri.Pandanglah diri sendiri dulu.

pu3 Setiawangsa said...

Kekadang ramai diantara kita terlupa diri sendiri.Suka main kutuk aja. Tapi ramai puteri - puteri baru kena belajar dari kesilapan.

Anonymous said...

Bukan sahaja sombong, anngkuh dan syok sendiri tapi lebih dari tu pun ada.

Kantoi said...

Contoh pemimpin syok sendiri di KL ialah ada seorang di Setiawangsa dan seorang lagi di Seputeh. Tak perlu sebut nama lah.Buang masa aja.

baby shami said...

Selamatkanlah Puteri - Puteri yang ada niat hasad dan dengki ni...

Anonymous said...

macam ni ke pu3 wilayah.pantang kena provok masing2 nak mengata sesama sendiri.Pada aku semua bagus dan semua ada tak bagus.yg penting kalau korang bersatu macamana wilayahkini provok pun korang tak melatah.

Yg suka cakap pasal orang tu pandang kat cermin lama2,cakap kat diri sendiri aku ni bagus sangat ke???Ada paham.Letihlah pu3 wilayah ni.baik aku masuk pu3 kat kampung aku je..

Anonymous said...

Pada calon2 yg nama selalu disebut2 dlam mana2 komen pasal pu3 aku ucapkan tahniah dan selamat maju jaya.Maknanya org ambik berat kat kamu sebab tu dorang kutuk supaya kamu akan menjadi lebih bagus.kalau dia tulis best je maknenye membodek saja nak bg jahanam korang.Keep positive babe...tak mati pun kalau kena kutuk,yg penting semangat dan perjuangan tak boleh berenti kalau setakat kena kutuk k.

Anonymous said...

a'ah la..jgn mengata org..mcmana pu3 nk maju beb..asik mengutuk..mengata..mengeji..udah2 la sister2 pu3..kita pu3 pun tak la sehebat pemuda and wanita..jikalau kita tak menyokong calon2 leader pu3..mcmana nk kembangkan pu3? fikirkan la..dok sah direnungkan je..apa guna kita diberikan akal dan fikiran utk kita berfikir sejenak..pu32 yg lain jgn gaduh2..bg la semangat sikit kat dorg yg sebuk berkempen tu.


Cerutti1881...

Anonymous said...

btul tu wakpe nak gduh2...nnt btemu gak