Thursday, December 11, 2008

PEMUDA PUTRAJAYA : MASIH ADA PERMAINAN POLITIK " ala TARIK TALI " ? ZAKI INTAI PELUANG DI MRCB ?

PUTRAJAYA -- Sepertimana yang diketahui umum, selesai sudah persidangan Pergerakan Pemuda UMNO Putrajaya dimana Datuk Ahmad Zaki berjaya mempertahankan jawatanya dengan kelebihan tiga undi menewaskan Tun Faisal. Namun disebalik kemenangan tipis tersebut , angin politik Pemuda Putrajaya dikatakan belum reda lagi dan masih ada permainan politik " ala tarik tali " ?
Zaki yang kini menjadi Pegawai Khas Perdana Menteri dikatakan sedang meneropong tugas baru di MRCB selepas Pak Lah bersara pada bulan Mac tahun depan?
Disebalik kemenangan tiga undi, Zaki gagal dalam percaturanya mencalonkan sahabat karibnya Khairy Jamaluddin bagi jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, TETAPI Mukhriz Mahathir yang menjadi pilihan Pemuda Putrajaya.
Sementara itu, Tun Faizal yang juga merupakan Pegawai Khas Kepada Menteri Pelajaran dilihat lebih menonjol walaupun tewas dalam perebutan jawatan Ketua Pemuda Putrajaya. Akan ada lagi episod - episod yang menarik selepas ini ?
Zaki juga dikatakan mengidamkan jawatan Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan.
UPDATE TERKINI -- Wilayahkini menerima satu emel yang mengatakan Pemuda Putrajaya berada dalam keadaan yang aman dan tenteram selepas pemilihan Pemuda baru - baru ini !

20 comments:

matcomot said...

salam semua
nak berebut jawatan buat apa...
kenapa perlu berebut jawatan,
dengan kuasa@jawatan akan dapat kekayaan ke..

budaya berebut jawatan tidak akan mebuat melayu terbela,sebaliknya hanya kepada segelintir penyokong masing masing...

bagiro said...

good luck....

Sahabat-Gunung said...

Bukannya berebut jawatan, tapi ia merupakan pertandingan memilih yang terbaik antara yang terbaik.

Cuba yang tak baik tu, janganlah kita ikut. Bagus memberikan peluang kita pilih mana yang kita suka, ia lebih demokrasi... namun buat yang dipilih tu, janganlah menyombong diri dan menggunakan jawatan yang ada untuk mengaut keuntungan sendiri.

Tapi gunakanlah jawatan yang ada untuk memberikan kemudahan dan berkongsi 'kek ekonomi' bersama yang lain, jangan makan kek itu seorang.

Insya-Allah, semoga pertandingan yang kita alami hari ini akan melahirkan pemimpin-pemimpin yang matang dan bersedia 100% untuk berbakti kepada masyarakat, khususnya ahli-ahli UMNO.

mamatpj said...

Memang terbukti yang Tun Faisal lebih menonjol dari DZ..contohnya semasa majlis korban yang diadakan oleh UMNO Bahagian Putrajaya..dimana kelibat ketua pemuda dan S.U? Langsung tidak kelihatan..begitu juga balaci2 AJK pemuda yang menyokong kuat pemerintahan DZ..zero..sedangkan bukan main lagi si Tom mengerah ahli-ahli pemuda untuk turun meramaikan majlis..dia dan bossnya hampeh..beginilah yang akan terjadi seterusnya jika memilih kerana pengaruh wang ringgit..Tun Faisal pada majlis itu seakan bermain lumpur, bekerja keras membantu menumbangkan lembu-lembu..inilah yang kita mahu..pemimpin turut bersama turun padang..bukannya pemimpin yang menggunakan remote control..terimalah wahai ahli-ahli pemuda..ini akan terus berlaku selagi pemimpin pemuda ialah DZ..terimalah dengan hati yang rela kerana memilih bunga yang busuk baunya.

Anonymous said...

Ke mana Amir yg ditugaskan untuk memberi baju2 kpd pemuda, batang hidunh pun xnampak, yatim pula menjadi manngsa kemarahan, tahniah pemuda putrajaya kernan memilih Zaki RC (remote control ) bkn mRCb

Anonymous said...

elok korban kote lembu je bg dia org mkn..

Anonymous said...

korg ni ape la...psl korban pun nk ugkit cerita..
DZ dh menang sudah la...yg balaci2 Tun Faisal kecoh2 nape?
kalah wt cara kalah xpayah nk api2 kn org yg dh menang tu..
same2 wt perubahn la..
terima jer hakikat yg kalah tetap kalah..
jgn tahu nk cari salah org jer...

Anonymous said...

ketua pemuda bhg, klu waktu korban kena la ada bhg. mana boleh pegi tempat lain melainkan pergi buat haji. Awak tu nak jadi pemimpin pemuda bhg, kena la jaga bhg, lagi pun, pemuda sumbang korban 11 ekor termasuk 1 ekor disumbang oleh zaki.Bkan pasal kalah atau kecoh, pasal ketua pemuda bhg tak jaga bhg.Elok la tu, KP dan NKP pergi berkempen nak jadi exco. Siapa nak jaga pemuda putrajaya? harap balachi zaki mcm si Tom akan Faisal, amir, amri, zack montblanc, shah dan zaidi? Utk pengetahuan semua masa korban tu, si Tom, Zaidi (ajk bhg dan ajk pemuda), amir, zack semua tak da. Si amri dan nazarul hisham datang lambat.Si Awi - memang KPC yang tak boleh diharap. Datuk Khairun pun absent... macam mana nak jadi exco kalau macam ni. jadi AJK bhg tp program bahagian pun tak timbul.... Bro, bukan pasal kecoh, tapi kalau KP mcm ni, psl tu lah kita kalah dengan pembangkang. Masa pemilihan je ada kat bhg.

Anonymous said...

Pemuda Putrajaya dipinggirkan dlm program Majlis Penyampaian Hadiah Insentif UPSR PMR 2008 & Bantuan Persekolahan...... ape korang buat weh, goyang teloq lg ka?
Tolong2 lah sket bahagian..... Zaki dah lame xnampok muka sejak Raye Haji, xpayah nak comdem prog2 bah...... kalau soh pemuda buat mau terkangkang tom n zaidi cover kerja2 LAST MINUTE

mamatpj said...

Saya amat bersetuju yang ini bukan perkara menang atau kalah..memang kita semua sudah tau sapa yang menang..namun kita juga berhak menegur apabila kemenangan tidak disusuli dengan kerja kuat..harus diingat janji-janji yang telah dibuat..berdosa jika tidak menunaikannya..jangan lah dijadikan kemenangan itu sebagai batu loncatan sahaja..jadi pemimpin perlu bersedia untuk dikritik kerana segala perubahan yang dijanjikan mestilaqh dilaksanakan..majlis korban dan majlis bantuan pelajar adalah contoh yang nyata dimana kepimpinan pemuda amat lesu dan lemah..inikah caranya untuk kita menghadapi ancaman dari pembangkang..ini bukan kira balaci tun atau sesiapa pun kerana perjuangan perlu dilakukan..tunjukkan yang pemimpin kita bersama rakyat bukannya ketika menagih undi untuk pemilihan sahaja..orang seperti inilah yang melemahkan UMNO..sama-sama wat perubahan..camna nak perubahan jika sikap pemimpin masih macam dulu..sedarlah...rasalah..natijah membuat pilihan yang salah...

Anonymous said...

Alah masa pilihanraya......Siapa jadi Ketua Gerak Gempur Bahagian........Bukan ke nama malaun tu TUN FAISAL......Tapi apa yg dia buat.......ke hulu ke hilir dgn spek hitan mcm orang buta dan naik camry......pi sana pi sini.....konon2 pantau......tapi bukan pantau tapi PANTAT la.....jg surau..tapi tak suruh budak2 sembahyang jemaah sekali......ini pemimpin yg kita nak......Nauzubillah.....Nasib baik ALLAH telah memilih Zaki.....Sebab dia tahu Zaki LEBIH BAIK dari TUN.....Kalau tak takkan ALLAH nak pilih Zaki.....

Anonymous said...

Tun pun lama dah tak nampak kat kedai2 mamak......semenjak kalah....Lepas tu nak ajak committee meeting pasal pgrm UPSR kat Dapur Mas pun last minute....kata kena plan sesuatu program.......cakap tak serupa bikin.....

Anonymous said...

kalau begini perangai saudara semua, aku x rasa yang BN akan terus memerintah Malaysia. Rentikanlah sebab posting-posting anda semua dibaca dan ditertawakan oleh para pembangkang & penyokongnya. Bila sampai cerca & mencarut keluar dari pemimpin seperti anda, lu fikirlah sendiri. Apa guna jadi KP, apa guna jadi AJK Pemuda & apa guna jadi EXCO Pemuda Malaysia nanti sebab akhirnya jawatan anda itu sudah tidak relevan. Siapa yg peduli sekarang kalau anda berkata, "saya Ketua Pemuda UMNO".

mamatpj said...

Ini lah masalah nya bila bercakap dengan orang yang tak berapa cerdik..apa yang dikatakan sekarang ialah tugas seorang ketua pemuda bahagian..tun tu sapa..cuma ketua pemuda cawangan saja..dia jagalah budak2 dia dan kawan yang menyokong..janji yang dibuat harus ditunaikan..nak ungkit lagi masa pemilihan..tak cerdik punya orang..Allah hanya ingin menguji kita jika kita diberi kuasa..apa yang telah kita lakukan untuk umat..tepuk dada tanya selera..sedarlah k.tganu dah kalah..jangan pula pemuda lupa bendera Pas berkibar di depan pjbt Umno di Putrajaya jadi pemimpin yang telah dipilih dan org yg kurang cerdik yg telah memilih kena jadi cerdik dan fikir apa yang perlu dilakukan untuk membekung pengaruh Pas yang semakin menjalar di Putrajaya..Sedarlah Umno semakin kekeringan kuasa dan pengaruh..menang sorak kampung tergadai..bagi yang memberi komen tentang pilihanraya dan tugas gerak gempur tu insaflah dengan kedudukan UMNO sekarang..jangan jadi manusia yang buta mata dan hati..lakukan sesuatu dan gesa lah Ktua yang saudara pilih tu utk mgerakkan Pemuda putrajaya agar jadi lebih cergas dan berjiwa jitu terus menjadi benteng negara..fikirlah bersama untuk anak2 kita...

Anonymous said...

hahaha

Anonymous said...

alo sekian2 bro...udah2 la ea..jgan nak mempersendakan org yang meng ker kalah..yg tetep meng tetap menng yg kalah mgkin rezeki xder..melayu akan kalah klo ader segelinter pemuda kite bersikap kebudak budakan..ayoohhh rapatkan barisan dan same2 la kite majukan pemuda putrajaya...

mamatpj said...

ya ayoohhh kita rapatkan barisan dan same2 la kite majukan pemuda putrajaya..bagus sekali ayat tersebut tapi adakah ini dapat dilakukan kalau pucuk pimpinan tak buat apa pun..apa yang kita mahu ialah bergerak pantas dan bermula dari sekarang..nak tunggu bila lagi..kita bukan berniat untuk mempersendakan sapa yang menang atau kalah tapi kita mengesa supaya gerakan segera dilakukan..kita boleh menerima apa saja program jika ada dan kita tetap menyokong apa saja program yang membawa kebaikan untuk pemuda putrajaya..tapi ada ke program tu..sampai bila kita mesti menunggu sedangkan penungguan itu sangat menyiksakan..

Anonymous said...

program UPSR tu bukan program tun, tapi program bahagian. Last minit bukan sbb tun pun, tp sbb kena ikut tarikh datuk tengku. cuba tengok program golf dan futsal yang dirancang jauh lebih awal. Futsal dirancang dalam bulan disember lagi. kan lebih selesa dan relax. inilah contoh perubahan yang telah tun bawa ke putrajaya walaupun tak berjawatan dalam bahagian dan pemuda bahagian.

Anonymous said...

mane ujang....mane poker......da lame da tak nampak depa nie naik camry lagii...eloklah la 2...mgkin depa da nek bas 50sen kot...wang da kurang ape lagikan...hahaha..kepada geng2..... kite kat putrajaya jangan ade kite panjangkan lagi cerita yng da lepas..marila2 kita bersatu dab mjukan pemuda purajaya..buang hasad dengki yg meracuni ati masing2 k...

Anonymous said...

Mana Zaki? Itu yang paling penting...

Ketua Pemuda Bahagian yang tidak turun program Qurban, walaupun Pemuda berkorban 11 ekor, termasuk dia sendiri seekor (sedangkan Yop korban 4 ekor). Turun sekejap program Anugerah Kecemrlangan UPSR. Tak da dalam program bubur asyura (Ketua Pemuda Cawangan dia si Zack pun tak turun rupanya, sama la juga dengan si Tom, Zaidi, Amir dan lain-lain. Dah lama tak nampak kat kedai mamak pun. SMSA pun dah lama tak balas, call pun dah lama tak berjawab.

Mana???????????