Friday, November 27, 2009

SALAM AIDILADHA 1430H !

Salam Aidiladha 1430h kepada semua pembaca Wilayahkini dan juga rakan - rakan. Semoga Ibadah Qurban & Aqiqah berjalan lancar, diterima dan dirahmati Allah SWT. Antara hikmah Korban ialah menanamkan perasaan kasih sayang antara si kaya dan si miskin.
Memperingati peristiwa ketaatan Nabi Ibrahim a.s yang sanggup menyahut perintah Allah Ta' ala untuk mengorbankan anaknya Nabi Ismail a.s.
Melahirkan tanda bersyukur kepada Allah terhadap nikmat - nikmatnya yang melimpah - ruah.
Iklhas dari,
Wilayahkini

5 comments:

Anonymous said...

Tahniah kepada Wilayahkini semakin meniti usia,Banyak sumbangan telah diberi kpd pembaca diWilayah Persekutuan khususnya.

Sempena AidulAdha sama-samlah kita berkorban demi kebaikan,cari jalan yang terbaik untuk menjadi lebih baik,cari jalan yang terbagus untuk lebih menjadi bagus.

Iklim politik sekarang telah memberi Impak yang kuat kepada UMNO,UMNO kelihatan nampak aman jangan disangka tiada masalah dalaman.

Dari Paparan Wilayahkini dengan berbagai keadaan yang berlaku dari dalaman UMNO mahupun pinggirannya juga sebenarnya untuk kita belajar dan menilai,Apa yang patut dan tidak patut dilakukan disamping kita cuba mengenali Apa bezanya PERJUANGAN dan POLITIK?

Ada dari kalangan kawan-kawan memberi nasihat berPOLITIK berpada-pada PERJUANGAN wajib diteruskan jangan mudah menyerah kalah.

Salam AidulAdha.

Anonymous said...

Saya meminati Dato Syed Ali Tokoh UMNO Wilayah Persekutuan. Saya sangat memberi perhatian setiap pandangn dan cadangan beliau samada melalui tulisan Blog UMNO Cheras dan juga pandangan beliau melalui surat khabar.

Satu dari pembacaan saya yg ingin dikongsi disini melalui satu rencana di Surat Khabar Suara Rakyat dimana Dato Syed Ali menyentuh Kepimpinan Semua Peringkat UMNO sekarang tidak Bermaya dan Lesu.Kebanyak Pemimpin UMNO dan Ahlinya tidur tidak tahu tujuan dan halatuju,Kebanyakkan pemimpin hanya memikirkan perniagaan dan mencari kekayaan,tidak rajin buat aktibiti diBahagian atau cawangan.Pemimpin-pemimpin diperingkat Bahagian asyik memkirkan bagaimana hendak mengekalkan jawatan sahaja dan suka menjatuhkan kedudukan orang UMNO sendiri,Dato Syed Ali juga menyelar sesetengah pemimpin peringkat bahagian tidak berwibawa serta lemah walaupun hanya membawa Pemimpin Tertinggi MKT atau Menteri atau Perdana Menteri Kebahagian mereka itu pun tidak bermaya.

Itulah pandangan pemimpin yang saya maksudkan,bila difikirkan sekali imbas pemimpin ini cukup celupar, tetapi itulah realitynya.

Anonymous said...

SYED ALI BERCAKAP JER PANDAI DAN PANDAI BUAT PUBLISITI MURAHAN, SEDANGKAN BAHAGIA DIA LEBIH TERUK LAGI PADA ITU, APA YANG DIA CAKAP ITU LAH PERBUATAN SI SYED ALI.. PIIII LA CAKAP ORANG DIA YANG LEBIH...!!!!

Anonymous said...

kalau syed ali tak bagus kenapa wartawan sanggup tulis bermuka2 surat dlm st khabar,Pemimpin umno yg lain mana yg sepandai itu?

Anonymous said...

mana ada yang seberani Dato Syed Ali sanggup melepas jawatan Ketua bahagian jika ada dari kalangan pemimpin bawahan diCheras sanggup ambil tempatnya.

Tahniah Dato, Jawatan bukan segalanya untuk buat kerja,tiada jawatan pun boleh jika kita ada semangat juang,itulah kata-kata hikmat dihari terakhir berucap sebagai Senator.