Thursday, February 4, 2010

APABILA KETUA PUTERI WP BERCAKAP MENGENAI NASIB ORANG MELAYU PULAU PINANG ......

KUALA LUMPUR 4 Feb 2010,
Para pemimpin utama negara ini terutama yang terdiri dari bangsa melayu hendaklah menumpukan perhatian serta merta kepada kerajaan negeri Pulau Pinang kata Ketua Puteri UMNO Wilayah Persekutuan Sarina Sharif. Beliau yang juga merupakan Ketua Puteri UMNO Cheras turut mengulas nasib melayu Pulau Pinang. Sila kilik blognya , DISINI, untuk baca berita selanjutnya. Sementara itu, Tahnniah kepada Puteri Cheras kerana kini sudah mempunyai laman blognya tersendiri. Turut di paparkan dalam laman blog tersebut mengenai liputan program " Malam Slim Fit Challenge" .

12 comments:

Anonymous said...

tahniah, satu komen yg cukup baik, makin menyerlah KP WP NI!

Anonymous said...

melayu wilayah apa cerita,...siapa jaga Wilayah cakaplah pasal wilayah,kenapa tepi kain orang suka sangat nak jaga.P.Pinang Dato Zahid ada biarlah mereka menyusun utk kebaikan Melayu disana.Wilayah Persekutuan semakin merudum....lihatlah dengan penuh reality...

sape sape je la said...

sarina..sarina. bagus betol pandangan ko yea...

aku nk tanya skit..
ape ko dah sumbangkan buat kat Pu3WP... setakat progm ko yg syiok sendiri..


ko ni banyak melobi untuk projek ko laki bini..ampu menteri sana sini...
Tikam sana sini..
dlm Barisan Exco wilayah pun ko tak leh nk jaga..
ape kes???

Tahniah wahai Sarina

Wong Jowo said...

Salam,

Memang la bangang yang bagi komen bawah ni... orang bercerita pasal MELAYU... kan general... yang ko nak cerita pasal melayu wilayah la melayu penang la.... maknanya apa?... BODOH! tak de semangat bersatu tau kutuk kutuk kutuk cakap je lebih...apa tindakan korang?... setidak2nya sarina ada juga buat tindakan ... korang?... buat apa?... pandai cakap... kerja?... tak de.... lain kali baca la apa yang orang tulis dan paham dari semua penjuru... ni ikut pahaman penjuru hati yang busuk penuh dengan hasad dengki jadi pandai kutuk je la.... macam-macam isu yang terjadi pada melayu kebelakangan ni... tapi korang buat apa?.... buat bodoh kutuk orang yang buat kerja...tu la mak bapak antar sekolah bertingkat2 tapi korang punya bodoh lebih dari tingkat sekolah... mana nak pandai... sekolah memang tinggi... tapi korang punya bodoh.... lagi tinggi dari sekolah... ni la nama MELAYU... tak bersatu, suka kutuk belakang, menyorok, pandai cakap... puji diri sendiri, perasan diri hebat... INILAH MELAYU ALAF BARU... melayu yang berfikiran untuk diri sahaja... bukan untuk bangsa...

Anonymous said...

melayu wilayah apa cerita,...siapa jaga Wilayah cakaplah pasal wilayah,kenapa tepi kain orang suka sangat nak jaga.P.Pinang Dato Zahid ada biarlah mereka menyusun utk kebaikan Melayu disana.Wilayah Persekutuan semakin merudum....lihatlah dengan penuh reality...

Sunday, February 07, 2010
Anonymous sape sape je la said...

sarina..sarina. bagus betol pandangan ko yea...

aku nk tanya skit..
ape ko dah sumbangkan buat kat Pu3WP... setakat progm ko yg syiok sendiri..


ko ni banyak melobi untuk projek ko laki bini..ampu menteri sana sini...
Tikam sana sini..
dlm Barisan Exco wilayah pun ko tak leh nk jaga..
ape kes???

Tahniah wahai Sarina

Sunday, February 07, 2010

puteriku sayang said...

tahniah Ketua Puteri wilayah. kurang-kurang ada juga bersuara. daripada pemuda wilayah yang ikut bontot nung chik tak tentu hala...sengih2 muka masuk tv.

letih nak cerita pasal pemuda wilayah ni..ikut puteri lagi baik. kalau dah puteri lebih berani daripada pemuda...baik buang benda alah tu...maaflah kasar sikit.

apa kebendenya program pemuda wilayah? kasi tahu sikit? langsung x berkesan? macam ni nak tawan semula wilayah PRU akan datang...

kem salam...

steady la puteri wilayah...i like!!

Anonymous said...

Salam 1 malaysia,
Kepada pencinta bangsa melayu,....
aku terkejut sampai melompat.si Puteri UMNO baru sedar dari tidur... dengan nasib orang melayu P.Pinang,selama ini kita UMNO tidak buat kerja ke..........BN (Parti Gerakan )sudah menindas orang melayu.kroni UMNO. Siputeri tidak bangkit soal(orang melayu) P.Pinang?.kenapa...apabila dah jatuh pada DAP pembangkang baru sedar nak menetukan nasib orang melayu P.Pinang.Nampak sangat Si puteri sudah mencARI SATU POPULARITI MURAHAN. BANGGUN LAH SIPUTERI UMNO.DIMANA PULA PEMUDA UMNO.?????.

Anonymous said...

kepada 'sape sape je la', aku setuju dgn komen hang.. apa sumbangan sarina ni kat wilayah? nak bercakap psl nasib melayu lah, itulah inilah.. tgk mcm ko, sumbangan ko hebat, mengapi2kan org, tggu peluang sape yg kuar citer kt WILAYAH KINI,engakulah yg jadi PENJAHANAM dok kutuk sana kutuk sini, burukkan org sana sini,jaja cerita,selak kain org sdgkan kain sendiri koyak smpi ke peha,mmg besar sumbangan ko ni, pada sayap PU3 mahupun UMNO tu sendiri..
Sumbangan kau ni sebiji macam lalat yang menghurung TA*I!! kat ner ada bau,kat situ ko bertenggek.. Adehhh.. Mmg tak terbanding sumbangan ko dgn sarina ni.. Apa lg,senaraikan ler sumbangan ko yg hebat sgt kt sini, kot2 nanti blh dipilih jd KP pu3 wilayah utk next term.. tp jgn arr guna nick name,cmne org lain nak pilih klu x kenal,kan.. Agak2 ler, asyik2 nak citer buruk org.. Org mcm kau ni patut masuk PAS, depa rasa depa bakal2 ahli syurga gitu, dok hitung salah org UMNO,dosa org lain.. bila ko tanya mcm ni " aku nk tanya skit..
ape ko dah sumbangkan buat kat Pu3WP... " pd sarina, aku rasa ko ni musti confident level ko tinggi giler sampai ko rasa dah terlalu byk menyumbang pd pu3, x kira arr sumbangan ke arah menjahanamkan atau mengharu birukan lg pu3, tu termasuk arr.. cara ko tanya mcm bagus2 jer , mcm tanya kat sarina "ko dh byk pahala ke, brp byk pahala ko dh kumpul utk mati?" kan lbh baik soalan tu ko tanya pd diri sendiri.. Nama ko dh kompem ada tulis kt SYURGA yg tingkat brp? mai habaq kt aku sat.. X pyh ler sibuk dok hitung amalan org, carik amalan byk2 utk bekalan sendiri.. nak bagi pandangan,pendapat, atau nak tegur kesalahan org lain, guna saluran yang betul.. Klu hang org Islam, hang x buat lagu ni.. Mengaibkan org tu apa hukumnyer.. unless 'sape sape je la' ni, bukan seagama dgn kami ahli2 pu3,sbb tu x tau hukum hakam agama Islam yg suci.. Dlm Islam tu dah digariskan panduan2 utk kita hidup.. pi belajaq agama dulu noo, baru blh tegoq2 org lain naa..

Salam..

Anonymous said...

Firman Allah SWT:
Ertinya: “Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya (yang sebenar) yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. Surah al-Hujurat: 6.
kepada "sape-sape je la", aku x ler kata kau tu adalah org2 yg termasuk dlm golongan yg menyampaikan berita x benar spt hadis di atas, sbb aku x kenal kau saper, tp sama2 ler kita muhasabah diri kita agar x termasuk dlm golongan org2 yg FASIK, suka membawa cerita dusta..

Anonymous said...

BANGUNKANLAH DULU PUTERI PUTERI WILAYAH YANG LENA DI ULIT JAWATAN ,SURUH KETUK KETAMPI 50 KALI DAN MANDI PUAS PUAS .BANTU MEREKA DULU KEMUDIAN BARU FIKIRKAN BAGAIMANA NAK TOLONG ORANG MELAYU PULAU PINANG.
LUANGKAN MASA TURUN KE BAHAGIAN BAHAGIAN DAN CUBA SIASAT ATAU DAPATKAN STATISTIK BERAPA CAWANGAN DI WILAYAH PERSEKUTUAN PERTUBUHAN PUTERINYA YANG MASIH BERNYAWA.STATISTIK TERKINI YANG SAYA DAPAT AMATLAH MENYEDIHKAN DAN MEMBIMBANGKAN. BUKALAH MATA LUAS LUAS, BUKALAH MINDA JAUH JAUH ,BUKALAH LANGKAH BUNGA MELAYU..DAN AKHIR SEKALI TANYA PADA DIRI..LAYAKKAH AKU PEGANG JAWATAN INI.,LAYAKKAH AKU BERDIRI DI SINI.
FIKIRKANLAH...!!!

Anonymous said...

siapa dia nk komen pasal melayu pulau pinang, pu3 wp sendiri pun dah layu..sedarlah orang dh tak suka awak.jgn sampai pu3 suh awak letak jawatan plak.hantar memorendum baru padan muka.

Anonymous said...

siapa dia nk komen pasal melayu pulau pinang, pu3 wp sendiri pun dah layu..sedarlah orang dh tak suka awak.jgn sampai pu3 suh awak letak jawatan plak.hantar memorendum baru padan muka.

Anonymous said...

Ketua penerangan Pu3 Wilayah pun ....,, Dah tak dapat kepercayaan pu3 WM...Mcm Mana Nak Memimpin Wilayah..hehhheheeee..
Mulut longkang tulah ...,,, nah ambik ko...Berantakkan sudah...., Misi Menyatukan PU..., Tapi Hampeh...Melagakan Pu3 Sendiri ...Bongkak Tak Terungkap lagi... Dah lah baik Ko letak Jawatan Jer...Peah..hahhahhahaa