Friday, December 18, 2009

PENGERUSI PENJAJA WANGSA MAJU BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP WEE CHOO KEONG !

KUALA LUMPUR 18 Dec," Lanjutan ucapan Yang Berhormat Wee Choo Keong Ahli Parlimen Wangsa Maju di Parlimen minggu lepas dan hari ini banyak menyentuh isu - isu penjaja melayu yang mana boleh menyebabkan masalah perkauman. Isu Rashartini Tom Yam yang bermula pada tarikh 5 November 2009 dan hari ini 7 December diutarakan semula di Parlimen. Beliau menyentuh kononya kedai tersebut telah menceroboh tanah DBKL padahal gerai tersebut mempunyai lesen yang diluluskan oleh DBKL 15 tahun lalu" . Laporan polis tersebut dibuat oleh Mohd Rashid Abdul Samah yang juga merupakan Pengerusi Penjaja Wangsa Maju.
Sila klik DISINI, untuk baca laporan polis penuh mengenainya.

15 comments:

BUDAK WP said...

Tahnniah kepada Wilayahkini yang bersikap neutral dalam isu ini dan juga memberikan peluang kepada Datuk Shafie untuk membela diri.Inilah contoh media arus alternatif yang kita sokong di WP.

Anonymous said...

Saya harap Wilayahkini dapat menyiarkan wawancara dengan Datuk Shafie kalau boleh.

Anonymous said...

Komen - komen mengenai isu ini perlu diangkat ke pihak atasan untuk menilainya. Datuk Shafie tak perlu letak jawatan.Saya harap Datuk Shafie dipilih menjadi calon di Wangsa Maju pada PRU yang ke 13 nanti bagi meneruskan kecemerlangan Datuk Zulhasnan dulu semasa menjadi Wakil Rakyat di Wangsa Maju. Masa untuk bersatu !

PAPA GOMO said...

wee choo keong RACIST....akan ada lagi pendedahan akan bagaimana wee choo keong ini dan siapa dalang di sebalik kemelut ini....

di harapkan kita semua sedar apa agenda pembangkang yang akan melakukan apa sahaja dalam menghalalkan cara demi kekuasaannya.

Anonymous said...

Maaflah- ini satu kerja sia2. Patutnya Pengerusi tu cabar Wee Choo Keong ulang dakwaan tu di luar dewan..baru boleh ambil tindakan.

Dia berucap dlm dewan, ada imuniti..

Pemerhati-

Pergerakan Wanita Wangsa Maju said...

Salam Satu Malaysia,

Teruskan perjuangan Pak Rashid. Kebenaran tetap akan dibela dan dilindungi.

Anonymous said...

Ayuh kita kucar-kacirkan WCK di Wangsa Maju. Sememangnya, di WM tiada tempat utk MP Sarkas sebegini.

Tahniah Pak Rashid diatas laporan yg dibuat, ianya menjawab tohmahan yg dilemparkan oleh MP yg tidak bertanggungjawab ini. Insyaallah kebenaran memihak kepada kita.

Jurutera.

Anonymous said...

kesian dekat pak rashid ni, pelajaran tak seberapa,kena cucuk hidung ditarik kekiri kekanan oleh Dato Shafiee dan org2 Dato Shafiee.

Pak Rashid memang sanggup buat apa saja,kerana pak rashid diberi kata-kata manis bahawa Dato Shafiee akan jadi Wakil Rakyat,akan senang nak cari makan.

Pak Rashid kena fikir baik-baik jika nak jadi pemimpin jgn sekali diri itu dipengaruhi org lain,Dato Shafiee akan pakai pak rashid sebelum dia melonjak,atau Dato Shafiee dalam keadaan kepanasan, Dato Shafiee akan tinggalkan sesiapa shj bila dia berada diatas. Dato Shafiee tidak ada setiakawan.Dato Shafiee tidak akan kekal lama dg mereka yg cerdik dan berkeupayaan.mereka yg boleh dicucuk hidung shj yg akan menjadi kawan setianya.

lihat-lihatlah betulkah kenyataan ini.

Anonymous said...

LUMRAH ORANG MELAYU MUDAH KENA BELI TAPI YANG PALING SEDIH DI BELI OLEH BANGSA SENDIRI DENGAN JANJI AIR LIUR DAN SEDIKIT DUIT MINYAK...PAK RASHID PERLU BUKA MINDA DAN HATI...JANGAN KERANA SEDIKIT HABUAN DAN JANJI MANIS TERGADAI MARUAH DIRI.SAYA ORANG WM..DAH LAMA TINGGAL DI SINI,JANGAN NAK TIPULAH..SEMUA SAYA TAHU CUMA TAK MINAT BERPOLITIK. JALAN SIANG PANDANG PANDANG ..JALAN MALAM RABA RABA..DAH TERANG LAGIKAN BERSULUH INIKAN PULA TEMBELANG SHAFIE DAH PECAH MAKA BUSUKNYA TERPALIT KEPADA MELAYU DAN UMNO.FIKIRKAN.!!

Anonymous said...

Wangsamaju kalau nak maju perlu setuju dengan WCK. Kalau tak ada pembangkang maka kita tak akan maju.sesekali perlu katakan tidak,jangan yes angguk kepala aje.
WCK dah buka pintu pekung Shafie maka yang lain perlu ingat akibatnya,jangan asyik nak sokong membabibuta.
GUNAKANLAH AKAL FIKIRAN.

ustad kg wardieburn said...

setuju dengan anon,
pergerakan wanita wangsa maju x payahlah nak bg komen. semua baik pada d piee sebab bawa mereka ke jakarta-puncak-bandung.

x lama lagi pemuda pulak. pakai duit mana? duit belia? atau duit golf amal w maju? sendiri mau ingatlah. pertandingan lama lagi...sudah bawak jalan-jalan.

inilah modus operandi piee. hairan bin ajaib...sprm buat x nampak. ada kira ker?

Pergerakan Wanita Wangsa Maju said...

ustad, suka hati kamilah nak bg komen atau tidak. ni ustad ke atau murtad?

ustad kg wardieburn said...

terima kasih Pergerakan Wanita Wangsa Maju...ana terima kasih dengan tuduhan yg diberikan. satu lagi contoh UMNO yg x boleh dinasihati...

tahniah WANITA WANGSA MAJU...maju terus kikis duit piee...

Anonymous said...

apa kurangnya wanita Setiawangsa,aktibiti berlipat ganda

Pergerakan Wanita Wangsa Maju said...

ustad, tau tak bezanya nasihat dan tuduhan? entee ini kena balik belajar la..