Saturday, July 11, 2009

PUTERI KENA SEDIA HADAPI CABARAN - ZAUYAH ZAINUDDIN !

KUALA LUMPUR Julai 6
Ketua Puteri UMNO Bandar Tun Razak Zauyah Zainuddin yang juga merupakan Exco Pergerakan Puteri UMNO Malaysia menyarankan kepimpinan di peringkat puteri perlu sentiasa bersedia dalam menghadapi pelbagai cabaran yang mendatang dan memenuhi diri dengan ilmu pengetahuan.
" Mereka perlu lebih fokus dalam melakukan sesuatu perkara dan memikirkan kebaikan dan kesanya dimasa akan datang. Selain itu, sebagai wanita masa ini mereka sering dibebani dengan banyak perkara terutamaya masalah rumah tangga sekaligus menyebabkan mereka wajar memenuhi diri dengan ilmu pengetahuan", katanya.
Katanya, cabaran yang dihadapi oleh Puteri secara umumnya amat besar dan mereka perlu bijak menangani dalam apa jua situasi. - Sumber akhbar Sinar Harian ( 6hb Julai 2009 )
( Gambar diatas - dimajlis Jasamu Di Kenang , anjuran Puteri UMNO Bandar Tun Razak baru - baru ini, yang turut dihadiri oleh bekas Ketua Puteri Nasional Datuk Noraini dan juga bekas Naib Ketua Puteri WP Datin Seri Ismalina. Majlis tersebut berkonsepkan "ala bollywood" )

36 comments:

Anonymous said...

Tahniah...!!! Hebat pu3 BTR buat program mengenang jasa mantan2 termasuklah Dato Noraini. Rindu pulak pada kakak2 senior yg cun melecun dan sporting. Dulu tak dengar gaduh2 pun kat wp.

Tp pu3 wp skrg.. dengarnya dah berpecah belah rabak. Sunyi sepi macam dah tak wujud. Ingat kan lebih baik, rupanya lagi teruk dari mantan kpu3 wp. Harap wilayahkini sudi siasat.

Anonymous said...

Salam,

Syabas Zau & pu3 BTR!!
Ingatkan progrm pu3 wp. Rupanya pu3 BTR. Pu3 wp tak buat ke mjlis mengenang jasa mantan2 kpu3 bhg?

Kalau ada jangan lupa jemput semua ajk pu3 bhg2. Teringin gak nak jumpa kakak2 senior. U all memang d best...!

anti bollywood said...

hmmm... bila la puteri ni nak insaf. sibuk dengan program ala bollywood la pulak...

minat bollywood said...

Tak kisah la. Janji happy..

Tak sangka buat program mcm tu pun ada yg sakit hati ye. Ntah2 pu3 BTR lupa jemput anti bollywood kot.

anti bollywood said...

x heran langsung nak datang. Korang teruskanlah dengan program bangang dan sifar moral ini...

ooo..perjuangan pu3 nak 'happy2' ajer rupanya. patut la UMNO melingkup...rupanya PU3 sudah salah jalan...sesat.

Anonymous said...

maaf sebagai peringatan...

bukan mahu kondem cuma mahu menginggat antara satu sama lain. tolong lah jangan lebih membanggakan bangsa dan tamadun org lain.


pada pandangan saya adalah lebih elok setiap program puteri mempunyai unsur2 yg dapat menanamkan sikap yg positif untuk diterapkan kepada puteri yang hadir malah boleh menjadi ikutan atau trademark yg bagus.

Anonymous said...

Memang tak heran sebab pu3 dah melingkup sejak kpu3 wp yg baru ni dilantik...

Anonymous said...

Buat la apa program pun memang akan ada orang yang kutuk dan sakit hati.

Inilah sikap orang Melayu yang bangga dengan tamadun dan bangsanya sendiri.

BTR 4 Eva said...

Salam pertamanya terima kasih pada wilayah kini kerana cover prog pu3 BTR. Sebagai salah sorang urusetia terpanggil saya untuk menjawab, Prog Bollywood itu adalah prog santai untuk meraikan mantan kpu3 dan mantan ajk pu3 bhgn. Cuma kak linda (mantan kp3 wp) dan kak wati (mantan ajk) jer yg tak dapat hadir. Untuk pengetahuan semua kak zau juga ada buat prog yg lain. Contoh Cabaran Muslimah Masa Kini, Mini Karnival Hari Ibu yg juga dapat sambutan. Kalau nak tau jadilah fren dalam FB dia. Tgk Album gambar prog..

mama bosan said...

kepada yang menghentam tolong baca semula tujuan asal puteri ditubuhkan. kita ditubuhkan untuk menarik perhatian golongan muda untuk menyertai UMNO. tapi kalau segalanya terlalu bersifat politik korang ingat mudah ke nak tarik orang luar?

salah ke puteri bahagian untuk bergembira sekali sekala bila terlalu penat 'berpolitik'?

tahu kenapa puteri sekarang hancur? sebab Puteri telah lari dari landasan awal dan terlalu dipolitikkan. semua sudah lupa apa tujuan Puteri ditubuhkan. dah tak ada fun didalam Puteri!

lagi satu... apa salah dengan MALAM BOLLYWOOD?

Senorita Seputeh said...

Puteri Msia pun tak ada buat lagi utk Kak Ani.Tq for inviting walaupun tak dapat atttend.Small event but mean alot to us.

Anonymus-Bollywood sekadar tema utk majlis malam itu - tak ada lebih dari itu. Org mcm you perlu luaskan minda skt.

Sayang Semua said...

Tengoklah tu, Ketua Puteri baru semuanya boikot - tak datang. KPWP pun tak langsung jenguk.
From dis pix - you all tahu lah mcmana senerio Pu3WP.

pu3 terpinggir... said...

xbuat salah buat pun salah... knp kita mesti nak mengaibkan bangsa sendiri dan menonjolkan sikap irihati sesama sendiri.malu pada bangsa lain yg senantiasa menonton pergolakan melayu terutama melayu muda dzaman ilmiah... go pu3 go.. walaupun cuma dpt lihat dr kejauhan tp tetap mnyokong apa jua activiti asalkan mengekalkan perpaduan...

pu3 terpinggir... said...

xbuat salah buat pun salah... knp kita mesti nak mengaibkan bangsa sendiri dan menonjolkan sikap irihati sesama sendiri.malu pada bangsa lain yg senantiasa menonton pergolakan melayu terutama melayu muda dzaman ilmiah... go pu3 go.. walaupun cuma dpt lihat dr kejauhan tp tetap mnyokong apa jua activiti asalkan mengekalkan perpaduan...

Anonymous said...

buatlah aktibiti jangan duk dengar sangat ngomel-ngomel..aktibiti yg dibuat jangan sampai terselak sianu sudahlah....

Anonymous said...

Salam..kpd adik adik-adik p3 yg bijak bistari,sudah-sudah lah dari mencari kesalahan sesama sendiri! Kini bukan masa untuk utuk menunding jari..tidakkah adik-adik sedar bahawa pihak apa yg ditulis di sini ibarat membuka pekong didada sdiri..dibaca oleh kawan dan lawan..

Sedar dan insaf..UMNO akan hancur jk ahli-ahli bertelagah sesama sendiri..bukan kerana pembangkang itu kuat.

Anonymous said...

Pemilihan sudah setahun berlalu..bt apa hendak diungkitkan lg.skrg bukan masa untuk pandang ke belakang tp masa untuk pandang ke depan.yang telah menang dan dipilih telah ditentukan oleh ALLAH s.w.t.Kita kena terima dgn hati yg terbuka.

Sekarang bukan masa untuk megutuk dan memcaci sesama sendiri tapi masa untuk membuat persedian kerja-kerja PRU 13 harus dimulakan..jgn dok leka bt keje x berfaedah.

Klu kita marah pada mereka-mereka yg mempersalahkan golongan muda krn kononnye krn golongan muda lah mjd punca kekalahan BN di PRU 12 kini adalah masa untuk kt membuktikan yg mereka-mereka ini adalah salah.

Ingatlah..Jangan kita menang sorak tp kg tergadai..

Anonymous said...

Sayang Semua,

U ke yg buat jemputan kepada semua KP? Kalau u la yg incharge untuk jemputan.. nampak sangat u TAK SAYANG SEMUA..
Kalau tak dijemput camner la..org nak dtg.. kang kata muka tak malu pulak..Dlm WK nie baru tau..ada malam Jasamu dikenang.. emmmm...

Pu3Melayu said...

Pu3 BTR buat mlm "ala bollywood" mcm ni pun kena kritik. Aku tgk ok je. Yg penting semua sopan. Sedap mata memandang. Sesuai dgn nama Pu3 UMNO.

Tp mlm Ahad baru2 ni pu3 bhg aku buat gak dinner. Kononnya tema 'Princess Night". Tp nauzubillah.. ngeri aku tgk. Aku & kwn2 tertanya2, inikah Pu3 UMNO@Melayu yg beragama Islam.

Terdengar makcik2 yg hadir mengucap pjg. Serik agaknye. Harap pihak penganjur lebih berhati-hati di masa akan dtg.

Anonymous said...

Pu3 melayu jgn hanya dengar cakap makcik2 je ....saya dan kawan2 yang datang pun terkejut dengan program yang dianjurkan...daring sangat...x sangka bahagian yang diterajui oleh KPWP buat program yang sebegitu daring dan tidak menunjukkan teladan yang baik untuk kami puteri yang baru nak berjinak2 dalam bidang politik.Walaupun program x jemput lelaki tetapi staff , juru kamera dan krew ramai yang lelaki...astaghfirullah...tarian memang lucah dan menggerunkan sebab baju yang mereka pakai bagi terkeluar semua yang x patut di tunjukkan....kakak2 dan makcik2 wanita yang hadir pun ada yang sexy jugak....terutama muka yang kekadang kita nampak kat tv tu.to pu3 cheras berubahlah jangan jadi sokong membawa rebah...

Terkejut said...

Aku ingat aku sorang je terkejut mlm tu. Rupanya ada gak kawan2 yg mengucap panjang. Apa dah jadi dgn pu3 skrg ni?

Dulu2 pun ada gak dinner mcm tu kat hotel2. Tapi x lah sampai lupa diri mcm mjlis mlm ahad tu.

Kepimpinan melalui teladan...

Joyah Bukit Bintang said...

ya Allah ye ker? terjojol apa yg tak patut ditonjolkan? dengaq cita tu puteri UMNO bahagian Cheras ka yang buat malam pincess nite tuh? hehe padan lah dengan Ketua Bahagian dia... elok sangat la tu..

Pokok pangkal semua sama.. bapak (Ketua Bahagian) borek anak rintik..

Niii.. pasai kakak ka makcik yang pakai seksi tu katanya pelakon kah? Adoiiii sudah ada pelakon pulak di UMNO Cheras tu? Dia pun pakai seksi? sedaq sedaq la umoq dah tua weiii kak pelakon? tu bukan orang kuat Zuraniah Musa naib ketua wanita Cheras? Elok sangat la tu.. Naib ketua wanita Cheras tu pun dah gatai tak sabaq nak jadi ketua waniteee.. MasyaAllah mengucap bawak bertenang cik kak pelakon.. awak tu dah tua.. bagi muhasabah diri jangan sampai orang kata rumah kata pegi kuboq kata mai baru tau nak sedaq...

TT angsa gal said...

Pu3 Cheras ke? Cheras klau buat program kan selalu nak gempaq. Kali ni gempaq gak. Tapi gempaq tang tak bermoral.

Anonymous said...

kita tegur atas kebaikan tapi kalau ketua bahagian dia dengar mesti kata mereka tu bagus.sbb dia mmg suka cara sebegitu.siapa zurainah.ooo yang selalu dengan ketua bahagian tu ke???

Anonymous said...

Bila dah kecoh macam ni aku rasa nak gak tengok apa yang terjadi kat dalam program tu.Ahli puteri dia bagitahu mmg dahsyat.Skrg ni nak try korek kalau dapat gambar yang boleh dijadikan bukti..kuangkuangkuang

markonah said...

sapa tak kenai zurainah buah manggis tu marka lama ketua bahagaian cheras... dah lama terpisah baru ni jejak kasih kot.. apa lagi.. cari jalan seiring sejalan la.. sama-sama menjejak mimpi

Anonymous said...

astagha...

mulut ko ni Puteri Melayu, Anonymous,terkejut, joyah bukit bintang, TT angsa gal Mulut bau macam longkang? busyuk siot...sama macam hati korang.

Meh sini aku nak cakap sket. aku dah tgk dah video dan gambar yg aku dapat dari sumber2 yg sahih dan boleh di percayai. pada pandangan aku. ok siott.. hebat betul pu3 cheras. dan yg aku paling respek depa ni ajak wanita utk 1 meja lagi huh.. nampak sgt depa ni respek dgn pergerakan wanita depa baguihh..

Woit... korang ni dok selak kain dalam org tu apa ke he? lantak p la kalau si zurainah ada fair dengan dato' syed. haa... macam mana hang tau? ke hang yg ada fair dengan dato' syed? tu yg hang dok jeles sebab dato’ syed tak balas cinta hang.

Korang ni macam malaikat lah dok perhatikan kesalahan org. korang tau tak kesalahan yg korang buat skrang ni seperti MEMBUNUH kerana sesugguhnyer mengaibkan orang adalah ada dosa besar dimana korang dapat freeee…..dosa kering...scary man.
KEPADA SI TALI BARUT AHLI PUTERI UMNO BAHAGIAN CHERAS. ADALAH DINASIHATKAN AMBIL BORANG TUKAR MASUK PAS KE PKR. Sebab org tali barut nie yg sebenar yer merosakan parti. Kalau ko bagus kenapa ko tak menegur dengan cara yg betul ni mesti ada perasaan yg busuk sebab tu hang hang nak buat kacau bilau kan…tak baik tau.

oh..tidak said...

Aikk..marah nampak anonymous August 16, 2009. Kalau awk menghalalkan yg sexy..x tau la apa nk jadi kat pu3 umno.

Part wat kacau bilau..bukan ke ketua bhg cheras yg ajar...hihihi

Hanya yg mkn cili akan terasa pedasnye.

Anonymous said...

suka hati la "oh..tidak"

yang penting saya sebagai orang islam telah menjalankan tanggungjawab saya dengan menegur apa yg salah dan memberi pujian apa yg betul/baik kpd usaha mereke.

tapi tolong lah jangan sekali2 utk mengibkan seperti mencerita keburukan seseorg di dalam blog ini kerana impact kepada org itu amat lah besar.

tolong jangan tambah DOSA... tambahan ini sudah mau bulan ramadhn. tapi jika ini masih berterusan sia-sia saja lah puasa anda...sentiasa beringat bahawa mungkin RAMADHAN INI ADALAH TERAKHIR BUAT KITA???

fikir-fikirkan lah...

Anonymous said...

ANDAI INI RAMADHAN YANG TERAKHIR

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu siangnya engkau sibuk berzikir
tentu engkau tak akan jemu melagukan syair rindu
mendayu..merayu. ..kepada- NYA Tuhan yang satu
andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu sholatmu kau kerjakan di awal waktu
sholat yang dikerjakan.. .sungguh khusyuk lagi tawadhu'
tubuh dan qalbu...bersatu memperhamba diri
menghadap Rabbul Jalil... menangisi kecurangan janji
"innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil 'alamin"
[sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku...
kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekalian alam]

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu malammu engkau sibukkan dengan
bertarawih.. .berqiamullail. ..bertahajjud. ..
mengadu...merintih. ..meminta belas kasih
"sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurga-MU
tapi...aku juga tidak sanggup untuk ke neraka-MU"

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu dirimu tak akan melupakan mereka yang tersayang
mari kita meriahkan Ramadhan
kita buru...kita cari...suatu malam idaman
yang lebih baik dari seribu bulan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu engkau bakal menyediakan batin dan zahir
mempersiap diri...rohani dan jasmani
menanti-nanti jemputan Izrail
di kiri dan kanan ...lorong-lorong redha Ar-Rahman

Duhai Ilahi....
andai ini Ramadhan terakhir buat kami
jadikanlah ia Ramadhan paling berarti...paling berseri...
menerangi kegelapan hati kami
menyeru ke jalan menuju ridho serta kasih sayangMu Ya Ilahi
semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti

Namun teman...
tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
apakah Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali bagi dirinya
yang mampu bagi seorang hamba itu hanyalah
berusaha...bersedia ...meminta belas-NYA

wahai tuhan ku tak layak kesyurgamu ... namun tak pula aku sanggup ke Nerakamu ... kami lah hamba yang mengharap belas darimu "ya allah jadikan lah kami hamba2 mu yang bertaqwa..ampunkan dosa2 kami kedua ibubapa kami .dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia" Amin.....

andai benar ini Ramadhan terakhir buat saya
MAAFKAN SEMUA KESALAHAN YANG PERNAH SAYA LAKUKAN



salam ramadhan dari ku... dan renung2kan lah...

Anonymous said...

Laa, ketua puteri cheras pun perangai busuk nak mampus. suka kpu3 bhgn dok gaduh2 coz nak semua sokong dia. Bila nampak kpu3 bhgn wilayah berkumpul dia mula berpeluh coz takut rahsia terpecah dok ngata2 kpu3. Pastu dia kata org lain dia yg .Padahal dia yang cakap..habis kpu3 bhgn d wilayah dah haru biru dia buatnye.

chears... said...

dah laa...kalau ada yang tak puas hati cuba anggap ianya satu cabaran anda dalam politik membetulkan mana yang salah.

jika awak berjaya maka awaklah yang betul dan boleh dijadikan contoh untuk mereka yang tak betul...

JANGAN ORANG BUAT SALAH KITA LAGI BUAT SALAH ERK...

Anonymous said...

ananymous 21 september...
ko ni mmg sebijik perangai pembangkang,mulut pun bau longkang,hati perut ko aku x tau arr bau apa plak. pandai mengata org tu perangai busuk arr,ko ni MALAIKAT ke? Confirm nama ko ada kat syurga? ke ko ni org kafir laknat? sbb tu tak tahu hukum hakam agama Islam. Klu ko bukan islam,ko x pyhlah nak komen. Hukum hakam pun x tau, lg byk bunyi... Asyik nak mengata,memfitnah.
Aku rasa, yg aku nmpk setakat ni, 2 atau 3 org budak gemok je (ketua puteri bahagian WP) yg rajin melaga2kan org,carik salah org lain,selak kain org. X diberi pendidikan agama yg cukup kot,sbb klu sume bpegang pd agama,tahu hukum,xde jadi penjahanam dlm pu3,tau nk carik salah org jerr. Masalah perut buncit? cubalah tummy trim.. Lbh baik korang selak baju sendiri,tgk brp besar perut msg2,drpd sibuk selak kain org lain. Belajar bsyukur,Tuhan jadikan korang gemok gedempol,tp cukup sifat,sempurna akal,gunakan utk kebaikan,bukan kejahatan. Cukup2 le sifat pendengki sesama pu3. Korang bangga2 ari ni selak kain org lain,esok lusa org lain selak perut hangpa,ntah penuh dgn panau,sopak dan kurap,X MALU KE? Kira bagus arr org lain x jadikan isu badan korang yg besarr mcm gajah tu, mata tersembul mcm budak down syndrome tu sbg alasan utk x terima korang sbg ketua / Exco. Klu dr segi rupa,mmg out arr. Jadi, hargailah ahli pu3,sayangilah sesama pu3,x kiralah sape pun. Lain kali,nak mengata org,CERMIN MUKA dgn BADAN hangpa sekali.

Anonymous said...

anon 21 sept,betul k mcm tu perangai dia? perangai ko plak,dok citer buruk org kt blog ni,wangi sgt k? hang ni,muslimat PAS k? terjamin dan tmasuk dlm golongan org beriman? blh suka2 nak ngata org tu busuk,bdosa ka,apa ka..amboiiii.. gerenti masuk syurga nmpk.
klu ko nak tahu,yg suka mencocok2,melaga2kan pu3 bhgn WP ni,ketua pu3 setiawangsa. Hang tau dak dia ni pandai bermuka2? haaaaaaaaaa..hang blm kena,tggu arr. dia pandai reka citer,pastu cocok org sana, cocok org sini, petik nama org sana sini, sat lg org lain dpt nama buruk,dia dok sengih mcm kerang busuk,mcm x salah apa. Sat lg org lain bgaduh,dia selamat. klu tgk mmg nmpk lembut,ckp pun x kasaq,tp muka suka letak dlm talam..

Anonymous said...

owhh..si wani tu yea.. dulu masa dia nak bertanding,aku ada baca gak,dgr2 gak,ramai org ckp dia tu talam bermuka2,bukan talam 2 muka lg,tapi lebih dari 2 muka dia. sbb aku tak nak sgt ambik port dan x brp kenal wani nih,aku abaikan jerr. bagi peluang arr kan,lg pun ckp2 org ni bkn bkn pcaya sgt. tp ada bbrp peristiwa arr,yg berlaku depan mata aku,yg aku ternampak dan pikir,betul arr kata org sume,si wani ni mmg bermuka2,berkolam2,bertalam2.. yg aku ingat 1 kejadian tu,masa p/raya kecil kt kuala terengganu. si wani dok citer dgn sume org,dia tido dlm stor. sume org dok percaya,dok kesian pd dia. sekali bila disiasat,rupanya dia tido Hotel Grand Continental, tapi kak Bibi simpan baju2 pu3 dlm tu sblm diagihkan pada pu3 sume. Jahat tak mulut si wani ni? ada ke patut dia ckp mcm tu? mmg pandai reka cerita dia ni. Nampak mmg baik.lembut,tapi kuat bertalam. dulu dia tak suka dgn zauyah tu,mcm2 dia kutuk, tup tup,skrg ni,sume nampak,dia bukan main berkepit dgn zauyah,aku rasa dia ada agenda politik ni. nak memburukkan org lain k,nak menjahanamkan nama ketua puteri WP k,sbb tu tetiba dia blh bersekongkol dgn zauyah. Lps ni klu ada cerita buruk pasal pu3 wilayah,u all tau arr nak carik sape. sape yg jadi talam berkolam2 dlm pu3 wilayah ni.. Boleh kita bagi anugerah pelakon terbaik kat wani ni.. Syabas Wani, kau bakal dpt anugerah pelakon terbaik. Di padang mahsyar nanti, ko tonton arr sume FILEM2 yg kau lakonkan kat dunia ni.

Anonymous said...

wani,wani.. aku ingat ko dah berubah..mmg ikhlas jadi exco pu3,konon nak berjuang utk parti.. sape lah plak yg jadi mangsa ketalaman muka ko tuh sekarang ni..
kesiannyerrrrrrrrr lah sape yg percaya kat ko skrg dgn aksi lakonan talam ko tu.. cukup2lah tu jadi kuih talam, x terbukak ke hati nak berubah,usia semakin meningkat,belajar2 arr sucikan hati,bersihkan diri..
"KITA TENGOK SAPE YANG KENA"..